Druk op Enter om te zoeken

cover 2
jul. 7.

Wayfindr: al uw bewegwijzeringsborden in één systeem

Het kost doorgaans veel tijd om de inhoud van uw bewegwijzeringsborden te wijzigen.  Het komt vaak voor dat er naamswijzigingen optreden, of bepaalde faciliteiten of bedrijven naar een andere ruimte verhuizen.  Borden die niet up to date zijn kunnen de bezoekerservaring verslechteren, omdat bezoekers moeite hebben met het vinden van de weg en zij niet de gehoopte ondersteuning krijgen. Hoe fijn zou het zijn als er een systeem bestond waarin alle bebording kan worden beheerd en gewijzigd? Gelukkig hebben we Wayfindr.

Wayfindr is een gecentraliseerd platform waarop al uw bewegwijzeringsborden in kaart worden gebracht. Vanuit dit systeem kunt u uw digitale naamborden, plattegronden en zelfs uw digitale receptie beheren en updaten. Met onze Wayfindr software kunt u uw bezoekers voorzien van alle informatie die zij nodig hebben om zich wegwijs te maken in uw gebouw. Met deze software oplossing wordt de kwaliteit van uw dienstverlening beter en houdt u de kosten laag.

Één systeem voor alle naamswijzigingen

Wayfindr maakt het makkelijk om borden op afstand vanuit de cloud te wijzigen en verschillende slimme oplossingen te implementeren, zoals beacons die informatie kunnen sturen tijdens de route of kunnen melden dat iemand is aangekomen. Alle bewegwijzering in uw gebouw kan in slechts een paar stappen worden beheerd. Maptomize wijst mensen de weg door plattegronden te bieden, Digitale Receptie ondersteunt bezoekers door hen in te checken en te voorzien van aanvullende informatie, en digitale naamborden zorgen voor oriëntatie. Vanuit één centraal systeem heeft u een overzicht van alle digitale oplossingen en kunt u deze aanpassen.


Hoe Wayfindr wordt gebruikt binnen verschillende branches

Wilma is 52 jaar oud en organiseert een evenement. Door onvoorziene omstandigheden moet ze snel een belangrijke naamswijziging doorvoeren. Ook moet ze bezoekers laten weten dat er waterschade is ontstaan op één plek en een deelnemer van het evenement daardoor is verplaatst naar een andere plek. Er zijn meer dan 20 schermen in de ruimte. Wilma kruipt achter de computer en stelt de bezoekers  via sms op de hoogte van de nieuwe locatie en waarschuwt hen voor de gladde vloer. De bezoekers vinden voorzichtig de weg naar de nieuwe locatie, en Wilma is tevreden.

Liz is 53 jaar oud en vastgoedbeheerder van een groot kantoorpand met veel flexkantoren. Liz vindt technologie soms wat complex, maar heeft toch geëxperimenteerd met digitale signage bij de ingang van het gebouw. Voorheen maakte ze gebruik van analoge bebording. Om naamswijzigingen door te voeren, moest ze bij veel verschillende leveranciers zijn. De bebording moest vaak op 20 plaatsen worden vervangen en een unieke layout hebben. Dit kostte veel tijd en geld. Nu Liz gebruik maakt van Wayfindr kan ze eenvoudig en snel wijzigingen op de bewegwijzeringsborden aanbrengen. Ook had zij de ambitie om het gebouw te verduurzamen. Wayfindr werkt ook op energiezuinige e-ink schermen, volledig draadloos en op batterij, en kan zo bijdragen aan de verduurzaming van het gebouw.

Koppelingen en integraties

Om digitale receptie en naamborden te voorzien van informatie over de bedrijven binnen uw gebouw, heeft u dezelfde data nodig. Hetzelfde geldt voor Maptomize. Dat is één van de dingen die Wayfindr zo handig maakt: al deze slimme oplossingen zijn toegankelijk binnen één centraal systeem. Bestaande informatie van het web is gekoppeld aan een scherm via apps, zodat nieuws, dienstregelingen, aankondigingen, etc. worden uitgezonden. Zulke apps kunnen wij voor u ontwikkelen op basis van uw bestaande software. Dit bespaart kostbare tijd, omdat u niet dezelfde data twee keer hoeft in te vullen. Wayfindr verbetert bezoekerservaring en vergroot tevredenheid onder medewerkers.

Het is altijd fijn om te kunnen visualiseren hoe een systeem werkt. Gelukkig hebben we daar een fijne uitlegvideo voor. Neem hier een kijkje.

Emilija Nikolic

and Kia Groeneveld