Druk op Enter om te zoeken

5ff057bc7d6c8b05a9d0b864548acfb7 ScaleMaxWidthWzE5MjBd
jul. 29.

Hoe narrowcasting de aandacht trekt

Ieder bedrijf heeft bezoekers. Of u nu een restaurant, een winkel, hotel of bedrijfspand heeft, er komen mensen bij u over de vloer. Er is genoeg informatie die u aan uw bezoekers wil verstrekken en waarmee u hen wil ondersteunen. Zo wilt u misschien bepaalde aankondigingen doen, aanbiedingen tonen, informatie over het bedrijf delen, nieuwsberichten laten zien, video’s afspelen, etc. Hoe zorgt u ervoor dat u informatie overbrengt op uw bezoekers op een aantrekkelijke manier? Hoe zorgt u ervoor dat de informatie ook echt bij uw bezoeker aankomt?

Met digital signage, ook wel narrowcasting genoemd, bepaalt u welke boodschap u deelt, met welk publiek en op welk moment. Of u nu één of meerdere schermen heeft, u bedient ze allemaal vanuit één centraal systeem. U kunt anticiperen op verschillende situaties en de content hierop aanpassen.

De voordelen

Digitale signage heeft onder andere zulke positieve feedback omdat de content altijd relevant en up-to-date is. U kunt zich voorstellen dat statische informatieborden niet snel vervangbaar zijn. Hierdoor komt het vaak voor dat er verouderde en niet langer relevante informatie wordt getoond. Met digitale signage is content snel wijzigbaar en toont u altijd actuele informatie. Dit vergroot de tevredenheid onder bezoekers; zij ontvangen informatie waar zij ook echt iets aan hebben.

Daarbij is digital signage veel aantrekkelijker en dynamischer dan analoge bebording. Met talloze layout opties (die immers kunnen worden afgestemd op het publiek) is de kans veel groter dat zij de aandacht trekken. Digital signage lokt uit tot kijken en eventueel handelen. Digitale informatieborden trekken 400% vaker de aandacht van bezoekers dan statische, geprinte informatieborden. U kunt uw bezoekers op speelse wijze engageren door bijvoorbeeld video's of animaties te laten afspelen. Binnen narrowcasting heeft u de keuze uit een enorme reeks aan apps, die via het web kunnen worden gekoppeld aan de schermen. Denk hierbij aan Twitter, Youtube, nieuwsapps, etc. Op het moment dat NOS nieuws de wereld in slingert, hangt het bij u al aan de muur..

Het werd net al even aangestipt, maar zeker niet onbelangrijk is het feit dat elk publiek andere informatie waardeert. Met digital signage kunt u makkelijk instellen welke boodschap wanneer wordt gecommuniceerd. Misschien wilt u op een bepaald moment of op een deel van de schermen een belangrijke mededeling doen aan uw medewerkers, en op een ander moment of op een ander deel van de schermen algemene bedrijfsinformatie delen met nieuwe bezoekers. Of wellicht heeft u op verschillende delen van de dag te maken met andere doelgroepen, en wilt u met de ene doelgroep een bepaalde aanbieding onder de aandacht brengen, en de andere doelgroep vermaken met nieuwsberichten. Narrowcasting biedt de simpele mogelijkheid om afspeellijsten aan te maken die u kunt instellen op tijd. Verschillende groepen content worden na elkaar op gewenste volgorde afgespeeld. U stelt ‘m in en heeft de rest van de dag (of zelfs week) geen omkijken meer naar de informatievoorziening! Met narrowcasting kunt u op elk moment van de dag de koers omgooien, en een frisse lading informatie toevoegen aan de schermen.

Neem contact met ons op

Altijd relevant, aantrekkelijk en up to date. Dat is narrowcasting. Heeft u zin om digital signage te implementeren in uw bedrijf? Neem contact op met één van onze experts. Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring in het ontwikkelen van narrowcasting oplossingen, en ontwikkelen deze ook op maat. Wij helpen u graag verder.

Kia Groeneveld