Druk op Enter om te zoeken

touchscreen
jul. 18.

Interactieve touch apps

Wanneer u bezoekers ontvangt, heeft u hoogstwaarschijnlijk veel informatie die u hen wilt verschaffen. Deze informatie overbrengen is alleen niet zo makkelijk als het lijkt. Hoe trekt u nu echt de aandacht van bezoekers en wisselt u informatie uit op een creatieve manier?

De digitale weg

Digital signage is de toekomst, eigenlijk al het heden. In de McDonald’s bent u de beheerder van uw bestelling, op centraal station bekijkt u real-time vertrektijden en in wachtruimtes leest u het laatste nieuws van schermen af. Digital signage bestaat uit de schermen met digitale informatie die u vrijwel overal om u heen ziet. Het is niet zo gek dat onze wereld digitaliseert, want de feiten zijn veelzeggend: digitale schermen worden 400% meer bekeken dan statische borden, verbeteren de brand awareness met bijna 50% en de boodschap blijft bij 83% van de bezoekers hangen. McDonald’s heeft dan ook een digital customer engagement team opgericht, en ziet de afgelopen jaren een toename van 23% in digitale bestellingen.

De bebording van tegenwoordig gaat verder dan we ooit konden bedenken. Vroeger waren informatieborden statisch. Ze informeerden op een passieve manier; informatie werd overgebracht op de bezoeker. In de huidige moderne tijd gaat dat veel verder. Bezoekers ontvangen op een actieve manier informatie. Door interactieve touchscreens bepalen zij zelf welke informatie zij nodig hebben. 

Interactiviteit

De zogeheten “interactieve touch apps” spelen hierin een belangrijke rol. Deze kunnen op maat worden gemaakt en alle soorten informatie beschikbaar stellen die u zich maar kunt bedenken. Het meest voor de hand liggende voorbeeld is de eerder genoemde bestelkiosk bij de McDonald’s, waar u zelf uw bestelling samenstelt en later afhaalt bij de balie, maar interactieve touch apps zijn op veel meer plekken van toepassing. In kantoorpanden wordt gebruik gemaakt van touchscreens om bezoekers te registreren en hen door te verwijzen naar de juiste ruimte. In winkelcentra worden ze gebruikt als digitale plattegronden, waarin bezoekers winkels kunnen opzoeken en verdere informatie kunnen opvragen. In andere panden dienen de touch apps als interactieve digitale naamborden, waarin de juiste locatie van verschillende locatie kan worden opgezocht. Op vliegvelden kunt u zich tegenwoordig zelfs zelf inchecken! Kortom, deze interactieve apps zijn op veel meer plekken van toepassing dan alleen het fastfoodrestaurant. Misschien moeten we allemaal voorbeeld nemen aan McDonald’s op dit gebied. 

 

De perfecte combinatie

Last but not least, passief en actief kunnen ook samenkomen. Touchscreens hebben een tweezijdige functie. Ze kunnen op het eerste gezicht dienen als informatiebord, waarop informatie wordt getoond (die overigens op het publiek kan worden afgestemd en per moment kan verschillen). Echter, wanneer deze schermen worden aangeraakt, dient het als touchscreen met een interactieve app, waarop de bezoeker zelf relevante informatie kan opzoeken en verantwoordelijk is voor wat hij of zij te zien krijgt. De interactieve touch app is dan de second screen van het scherm. Best of both worlds, alles in één.


Benieuwd hoe interactieve touch apps u verder kunnen helpen? Wij bieden oplossingen op maat. Neem hier contact op met één van onze experts voor vragen, verzoeken of om even te sparren.

Kia Groeneveld