Druk op Enter om te zoeken

AV screen in atrium 1

8 Voordelen van narrowcasting

Narrowcasting is meer trending dan ooit en digitale beeldschermen zijn niet meer weg te denken. Steeds meer bedrijven beginnen de waarde van narrowcasting in te zien. De markt groeit ieder jaar weer. Logisch, digital signage heeft veel voordelen, is innovatief en kan toegepast worden in elk bedrijf ongeacht de sector. Ben je nog niet zeker of digital signage voor jouw bedrijf werkt? Wij zetten de belangrijkste redenen voor het gebruiken van narrowcasting op een rijtje:

Vergroten zichtbaarheid en ervaring

Veel bedrijven hebben moeite met zelfpromotie. Hoe bereik je het juiste publiek door alle marketing geluiden? Narrowcasting kan die afleiding  wegnemen door de aandacht te trekken van en te richten op de belangrijkste potentiële kopers. Wist je dat digital signage 72% meer aandacht trekt dan online ads?

 

Klantrelaties

Met goed gepositioneerde digital signage berichten - in tegenstelling tot een gewone tv met een kabel nieuwskanaal - kunnen er speciale aanbieding gepromoot worden die gericht zijn op jouw publiek. Bijvoorbeeld, in een zakelijke omgeving, kan een digitaal bord in de lobby worden gebruikt om geplande verkopers, gasten en andere bezoekers te verwelkomen wanneer ze aankomen - een eenvoudige zet die goodwill en een positief bedrijfsimago opbouwt.

Interne communicatie

Ooit gedacht aan het inzetten van narrowcasting voor het verbeteren van de interne communicatie? Narrowcasting kan ook ingezet worden om de interne communicatie van een organisatie te verbeteren. De digitale schermen vergroten de betrokkenheid van medewerkers. Naast dat een hoge betrokkenheid op de werkplek zorgt voor tevreden personeel, verhoogt het de productiviteit met 21%. 

Efficiënt

In een snelwerkend bedrijf is efficiënte communicatie essentieel. Narrowcasting kan snel noodzakelijke informatie en berichten tonen aan klanten, werknemers en gasten. Bijvoorbeeld, het management wil tijdens het productieproces essentiële informatie aan alle werknemers communiceren zoals; productiequota, prestatie, gemiddelde werktijd of leveringsinformatie. In deze en vele andere gevallen heeft narrowcasting het vermogen de informatie over te dragen aan het personeel. Bovendien, kan de informatie automatisch en dus eenvoudig aangepast worden.

Optimal experience

Digitale schermen leggen 400% meer weergaven vast dan statische schermen. Ze vangen niet alleen meer weergaven op, maar hun herroeping percentage is 83% - aanzienlijk hoger dan bij andere media. Hierdoor wordt de optimale beleving in de winkel, wachtruimtes, hotels, restaurants, extra bezoekersaantallen en nieuwe klanten vrijwel gegarandeerd.

Verhoogde omzet

Een combinatie van krachtige tekst, afbeeldingen en video's heeft een grote invloed op aankoopbeslissingen, vooral omdat 60% van de aankoopbeslissingen van een klant worden genomen op het verkooppunt. Bovendien ervaart ongeveer 80% van de merken die digital signage-displays gebruiken een omzetstijging tot 33%.

Eenvoudig

Met een paar klikken kunnen uw advertenties worden geoptimaliseerd en weergegeven om te voldoen aan de steeds veranderende behoeften van uw doelgroep. De live updates zorgen ervoor dat de content up to date blijft. Door de cloud software pas je gemakkelijk met een klik meerdere schermen aan.

Kostenbesparend

Naast dat het snel en eenvoudig is, is het ook goedkoper. De kosten van drukwerk, distributie en afvalmateriaal dat na de promotie wordt weggegooid, worden bespaard. Bovendien is het communiceren via schermen effectiever.

Narrowcasting software

Is jouw bedrijf op zoek naar een geschikte narrowcasting oplossing? Of het nu om een zakelijk tv kanaal gaat, digitaal menu of digitaal visitekaartje, Castit is voor iedereen gemakkelijk te gebruiken en verbindt jouw bedrijf met jouw publiek. Registreer nu of neem een kijkje op de website https://castit.nl/.