close

Druk op Enter om te zoeken

HB Truckwash Modern truckwash franchise

HB Truckwash - Truckwash landing page

Onze Software voor Europa's grootste truckwash

Elke dag staan vrachtwagenchauffeurs in lange rijen te wachten om hun voertuig te wassen. Dit veroorzaakt stilstand voor chauffeurs en blokkeert de wegen met wachtende vrachtwagens. Het zorgt bovenal voor veel frustraties. 

HB Truckwash zag dit probleem en kwam met een oplossing. Hun aanpak? Het bouwen van de grootste truckwash in Europa en contact met ons opnemen om een online reserveringssysteem op maat te bouwen voor het plannen en wassen van vrachtwagens. En we hebben hun verwachtingen overtroffen. 

Eén systeem voor klanten, medewerkers en managers

Er zijn een hoop mensen die met ons product werken en een wisselende mate van betrokkenheid hebben. Zo hebben vrachtwagenchauffeurs en managers in bedrijven die hun wagenpark beheren, een totaal verschillende benaderingen van hoe een boeking voor hen zou moeten werken.

 

Mobile in hand min

Er zijn veel manieren om een boeking te maken, dus er komt veel kijken! Om ervoor te zorgen dat de boekingen correct zijn en goed verlopen, begonnen wij met het in kaart brengen van de customer journey. Op deze manier kwamen we te weten wat elk persoon nodig heeft om zijn truck te wassen en waren we in staat om iedere betrokken rol beter te begrijpen. 

De customer journey heeft onze klant en ons begeleid bij het vormgeven van de website voor klanten en de interface voor de truckwash beheerders.

Terwijl de software en het servicepersoneel ervoor zorgen dat de boekingen correct verlopen,  hebben beheerders een goed overzicht hebben van wat er wordt betaald en waar de inkomsten vandaan komen.

 

De uitdaging van het boeken van een truckwash


Boekingsprocessen zijn vaak gecompliceerd. Daarom vroegen wij ons af:'' hoe zorgen we voor een snel boekingsproces voor klanten van truckwash?'' We begonnen met het kijken naar online boekingssystemen voor hotels en restaurants en hoe zij dit proces gemakkelijk maken voor hun klanten. In ons verdere onderzoek kwamen we een opmerkelijk inzicht tegen dat voortkwam uit Maggie Stanphills Google I / O 2017-presentatie:

 

"Mensen willen niet boeken voordat ze de beschikbaarheid hebben gezien."


Ons doel werd dus “hoe kunnen we zo snel mogelijk een overzicht krijgen van de beschikbaarheid?” We willen niet dat de gebruiker zijn interesse verliest door lange formulieren in te vullen voordat hij bij die stap komt; Mogelijk ontdekken dat er geen beschikbaarheid voor hen is.

Het probleem is dat verschillende vrachtwagens en verschillende wasprogramma's verschillende hoeveelheden tijd in beslag nemen. Met andere woorden, we zouden niet zomaar een kalender met beschikbaarheid kunnen tonen zonder de duur van een wasbeurt te kennen. En er zijn -veel- verschillende soorten en maten vrachtwagens en exponentieel meer programma's die bij hen passen. We hebben deze informatie dus op zijn minst nodig om te weten of we een opening beschikbaar hadden voor de gebruiker met een minder intensieve wasbeurt. Voor die twee noodzakelijke stappen hebben we ervoor gekozen om te werken met visuele representaties van vrachtwagentypes, zodat met meer zekerheid het juiste vrachtwagentype kan worden gekozen en een snelle browse-ervaring voor programmakeuzes daarna.

 Booking a wash

Van daaruit hebben we de ervaring verder geoptimaliseerd door een klant aan te bieden een account te registreren. De drijfveer hier is dat de klanten tijd kunnen besparen en direct naar beschikbaarheid kunnen gaan. Bedrijven kunnen hun vrachtwagenchauffeurs beheren en hen vergoedingen geven.

 

Als vrachtwagens komen en gaan


Een andere zeer interessante uitdaging. Wat moet er gebeuren als er een vrachtwagen aankomt bij de truckwash? Niet elke gast is hetzelfde, er zijn:

  • mensen die zelf een boeking hebben gemaakt,
    mensen die een boeking voor hen hadden gemaakt,
    mensen die gewoon langskomen en willen kijken of er tijd is voor hen en hun truck.

Daarnaast moet er rekening gehouden worden met het feit dat sommige boekingen vooraf zijn betaald en sommige betaald worden tijdens de wasbeurt. Anderen willen via een factuur lang na de wasbeurt betalen.

Onze oplossing moest rekening houden met al deze scenario's en we zijn erin geslaagd om ze allemaal in een web-app te persen die werkt op tablets en telefoons. Zo kan elk personeelslid in de washal de reserveringen bijhouden en elk scenario aanpakken.

02 min

Betalingen en betalingssystemen


Een andere uitdaging was voor ons het implementeren van meerdere betalingssystemen om de klanten te bieden wat zij nodig hebben. Hoewel de meeste chauffeurs en bedrijven vasthouden aan wat ze weten; collectieve facturen, hebben we nog een aantal manieren onderzocht.  Deze hebben we geïntegreerd en maken een eenvoudige en toegankelijke betaling mogelijk. 

Er is tenslotte al een handvol systemen opgezet voor truckers en transportkegels met een paar klikken door Stripe. Het werkt als online winkelen. Met online betalen wordt automatisch bijgehouden welke facturen worden afgerekend. Dit is een snellere terugkoppeling naar de administratie van HB Truckwash en minder werk voor het controleren van bankrekeningen en het bijhouden van niet-verrekende betalingen.

 Payment minInvoice min

 

Voorbereid op groei


Op dit moment draait de grootste truckwash van Europa op volle toeren en denkt onze klant al aan uitbreiden. Er worden meer HB Truckwash-locaties verwacht in het binnen- en buitenland. En als het bedrijf van onze klant groeit, groeit ook de software. HB Truckwash heeft de wens om andere truckwash bedrijven hun software te leveren. Als hun toegewijde tech-partner staan we klaar om de huidige software om te zetten in een Software As A Service-oplossing om nieuwe installaties te creëren en andere truckwash-locaties met elkaar te verbinden.

The future is now!

Jaar: 2019
Categorieën: Web, Mobile, Castit, Platform

More works