close

Druk op Enter om te zoeken

mei 13.

Waarom wayfinding essentieel is voor jouw organisatie. – Het wordt vaak onderschat.

We kennen het allemaal. We lopen een gebouw binnen, we weten niet precies waar we moeten zijn en is het niet duidelijk aangegeven.

We kennen het allemaal. We lopen een gebouw binnen, we weten niet precies waar we moeten zijn en is het niet duidelijk aangegeven. Toch zien we steeds vaker ruimtes die vriendelijk ingericht zijn met digitale oplossingen die duidelijk aangeven waar we heen moeten. Deze Bewegwijzeringstechnologie is in toenemende mate een instrument van onschatbare waarde geworden op bedrijfscampussen, evenementen en publieke ruimtes over de hele wereld.

Wayfinding verwijst naar informatiesystemen die mensen door een fysieke omgeving leiden en hun begrip en ervaring van de ruimte vergroten. Wat vroeger allemaal statisch was, is nu gedigitaliseerd.  Daardoor, is er op het gebied van wayfinding ofwel digitale bewegwijzering de afgelopen decennia veel veranderd. Bewegwijzering is nu uitgegroeid tot gebruikersgerichte, technologiegedreven en sterk geïntegreerde informatiesystemen. De kern van wayfinding is een strategie die helpt de gebruikerservaring van bezoekers te verbeteren. Is de bewegwijzering niet duidelijk aangegeven? Dan komt dat een stuk minder gastvrij over, terwijl het creëren van een positieve indruk juist zo belangrijk is.

Bewegwijzering 

De bewegwijzering is vaak het eerste contactpunt dat bezoekers hebben van een onbekende omgeving. Het doel van bewegwijzering is om de vragen van de bezoeker te beantwoorden: Waar ben ik? Waar is mijn bestemming? En, hoe kom ik op mijn bestemming? Ruimtes zoals, hotels, luchthavens, musea en openbare ruimtes, kunnen voor stress zorgen. Daarom is het belangrijk om snelle duidelijke informatie te geven die de bezoeker op dat moment nodig heeft. Bewegwijssystemen komen op veel manieren voor. Met de technologie van vandaag kunnen de bezoekers gemakkelijk navigeren door middel van touchscreen systemen.

Kenmerken voor een goed werkend systeem zijn:

  • Visuele duidelijke communicatie.
  • Informatie die relevant is voor de bezoeker.
  • Bezoekers niet te veel laten nadenken.

Het verbeteren van bedrijfsimago

Strategisch ontwikkelde bewegwijzering helpt bezoekers niet alleen door een complexe ruimte te navigeren, maar verbetert ook het merkimago en de algehele gebruikerservaring. Met name het merkimago is gekoppeld aan ervaring. Het is een combinatie van iemands ervaringen uit de eerste hand van een bedrijf vermengd met de kennis die de persoon heeft opgedaan uit andere bronnen.  Daarom is het essentieel dat organisaties hard werken om hun merk te creëren en te behouden via alle kanalen, inclusief producten, diensten en ervaringen.

Wayfinding ondersteunt bij het in stand brengen van die ervaring. Organisaties met grote gebouwen moeten ervoor zorgen dat het publiek efficiënt kan navigeren, in een stressvrije omgeving, terwijl ze tegelijkertijd alle noodzakelijke contactmomenten ervaren. Het gebouw verlaten op zijn beurt met een positieve herinnering - een herinnering die het merkimago verder versterkt.

Het begrijpen van de informatie die mensen kunnen opslaan en wat ze afwijzen, wat ze duidelijk zien en wat ze missen, is van cruciaal belang bij het bepalen van de beste oplossing. Het is belangrijk om te weten wanneer er voldoende informatie is en wanneer er te veel is. Effectieve communicatiestrategieën zoals deze zijn van cruciaal belang om de gebruikerservaring te verbeteren en het merkimago te versterken.

Elke plaats heeft een verhaal. Elk verhaal heeft een plaats. Het maken van een wayfinding-strategie die de consistentie en beloften van een merk bevordert, toont hun toewijding aan de klanten. Een merk dat de behoeften van het publiek begrijpt en dat efficiënt communiceert, zal in competitieve zaken altijd bovenaan komen te staan. Dit is waar wayfinding om draait, effectieve communicatie. Met branding- en ontwerpbenadering kan een bedrijf laten zien wat belangrijk is en waar het voor staat. De behoeften van elk project zijn anders, bij Future Forward passen wij de software aan op de behoefte van het bedrijf.

Maptomize - Digital Wayfinding

Bewegwijzersystemen komen op veel manieren voor. Met de technologie van vandaag worden touchscreens steeds vaker gebruikt, ook bij wayfinding. We zijn immers een generatie die maar al te lief gebruik maakt van google maps en andere navigatie apps. Met andere woorden, wanneer we ergens moeten zijn, doen we dat liever zelfstanding. Wanneer potentiële werknemers, bezoekers of gasten bij uw gebouw aankomen, is het een geschenk om hen de tools te geven om zelfstandig te navigeren.

Maptomize ondersteunt de bewegwijzering in gebouwen, openbare ruimtes etc. De interactieve plattegronden helpen de bezoekers eenvoudig te navigeren naar de plek waar ze heen moeten. Bovendien is het mogelijk extra elementen toe te voegen, extra informatie te weergeven en social media te integreren. Digitale bewegwijzering kan worden toegevoegd aan elk scherm door middel van een QR-code. Dit zorgt ervoor dat uw bezoekers overal kunnen navigeren en op elk moment kunnen inchecken als ze een vernieuwing van de richting nodig hebben.

Bekijk hier hoe Maptomize jouw omgeving kan ondersteunen!

 

Comments.

Have somthing to say? SHout it!

Er zijn nog geen reacties.

Say something

Deel dit artikel

Waarom wayfinding essentieel is voor jouw organisatie. – Het wordt vaak onderschat.

close