Druk op Enter om te zoeken

nov. 22.

Narrowcasting huisartsenpraktijk - wachtkamerscherm huisarts/tandarts praktijkinfo

Voor huisartsen en andere zorgverleners is het bieden van de beste zorg en service een van de belangrijkste doelstellingen. Het verbeteren van patiëntervaring en patiënttevredenheid is van groot belang voor zowel grote instellingen zoals ziekenhuizen, als voor kleine instellingen zoals privé praktijken, tandartsen, huisartsenpraktijken en therapeuten. Maar hoe verbeter je als zorgorganisatie, huisartsenpraktijk of tandarts, de patiëntervaring?

Narrowcasting voor verbeteren van patiëntervaring en -tevredenheid

Narrowcasting en digitale schermen worden steeds meer gebruikt in de zorg. Narrowcasting stelt u als zorgverlener in staat om uw gewenste boodschap over te communiceren. De digitale content kan eenvoudig aangepast worden en dat maakt narrowcasting multi-functioneel. Narrowcasting in de zorg heeft nog veel meer voordelen. Wij zetten ze voor u op een rijtje: 

 

Ontdek of narrowcasting iets voor u is. Heeft u vragen of wilt u een vrijblijvende offerte? Neem contact met ons op of bel 0181-413 112.

Wachttijden en wachtrijen

Patiënten wachten heel wat af in de wachtkamer. De wachttijd is een van de grootste stressfactoren voor een patiënt. Wachten voor de afspraken en consulten is onvermijdelijk, maar het hoeft zeker geen tijdverspilling te zijn. Gebruik narrowcasting voor het weergeven van een live geschatte wachttijd. Daarnaast zorgen digitale aanmeldsystemen en volgnummersystemen voor de optimale patiëntenbegeleiding. Wachttijden worden automatisch bijgewerkt en weergeven. Het wacht proces verloopt op deze manier vlotter en patiënten weten hoe lang zij moeten wachten op hun beurt.

Bewegwijzering in de zorg

Zorg ervoor dat patiënten makkelijk de weg kunnen vinden in je organisatie. Digitale navigatie heeft wat dat betreft de toekomst. Digitale bewegwijzering is, in tegenstelling tot statische informatie, altijd up-to-date. Heeft u meerdere behandelruimtes? Of bent u een grote zorginstelling? Behandelruimtes kunnen veranderen. Zeker in een dynamische omgeving zoals een grote zorginstelling of ziekenhuis. Via digitale bewegwijzering op strategische punten, wijst en begeleidt u patiënten en bezoekers naar de juiste route. Dit vermindert irritatie door gebrek aan informatie en zorgt u voor duidelijkheid.

De kracht van narrowcasting: Visuele Informatie

Narrowcasting is een krachtig communicatiemiddel. Verbeter de manier waarop u visueel communiceert. Gebruik narrowcasting voor het tonen van relevante informatie voor uw bezoekers en patiënten. Toon informatie over consulten, of webgebaseerde berichten over de gezondheidszorg. Help cliënten bij het verbeteren van hun gezondheid door middel van informatie over diëten, lichaamsbeweging en gerelateerde gezondheidszorg. 

Daarnaast biedt narrowcasting een communicatiemiddel met vertaalfuncties. Een patiënt die de taal niet machtig is, kan zich eerder oncomfortabel voelen. Zeker als de patiënt belangrijke informatie mist door de taalbarrière. Met narrowcasting maakt u de informatie beschikbaar in elk gewenste taal. 

Wachtruimte: een Comfortabele sfeer is een must

Als zorgverlener wilt u niet alleen proberen de wachttijden zo kort mogelijk te houden, maar ook om de wachttijden zo aangenaam mogelijk te maken. Creëer in de wachtkamer een rustige, ontspannen, comfortabele sfeer. De logica is eenvoudig: hebben patiënten een positief gevoel over de omgeving waarin ze op een behandeling wachten, dan zijn ze eerder positief over de ervaring als geheel. Door het gebruik van narrowcasting zorgt u voor wacht verzachting en kunt u de waargenomen wachttijd met wel 35 procent verminderen. Entertain patiënten en bezoekers met het laatste nieuws, social media updates, sfeerbeelden en relevante zorginformatie.

Verbind personeel en patiënt

De zorgsector is een persoonlijke sector. Geef een persoonlijke touch, zodat patiënten weten met wie ze betrokken zijn. Introduceer uw zorgteam en laat patiënten op een boeiende manier kennis maken. Zo kunt u instructievideo's voor het personeel maken die zowel de professionele onderscheidingen als de persoonlijkheid van uw team laten zien, zodat u een sterkere, meer vertrouwensvolle relatie met uw patiënten kunt opbouwen.

Organiseer interne informatie

Verder ondersteunt narrowcasting in het bereiken van een zo efficiënt mogelijk werkproces. Op het personeel gerichte digitale schermen zorgen voor een verbeterde interne communicatie. Deel personeelsplanning, roosters en andere belangrijke informatie in de personeelskamer. Op deze manier is het personeel op de hoogte van de laatste updates en bevordert u de interne communicatie. 

Narrowcasting in uw praktijk? Wacht niet langer!

Kortom, narrowcasting is extreem effectief in de zorg. Door narrowcasting toe te passen in de zorg, laat u uw patiënten zien dat u de beste zorg en ervaring wilt bieden. Tegelijkertijd, stelt u patiënten gerust en zorgt u voor een stukje entertainment terwijl zij wachten op de behandeling. Start vandaag nog met uw narrowcasting! Of neem voor een vrijblijvende offerte contact met ons op.