close

Druk op Enter om te zoeken

mei 14.

Hoe haal je het meeste uit narrowcasting oplossingen? 5 Tips om meer uit jouw narrowcasting te halen

Narrowcasting is super effectief! Mits je het op de juiste manier gebruikt… Dat jouw uitzending bij jouw publiek de aandacht moet trekken en tot actie moet bewegen is uiteraard makkelijker...

Narrowcasting is super effectief! Mits je het op de juiste manier gebruikt… Dat jouw uitzending bij jouw publiek de aandacht moet trekken en tot actie moet bewegen is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Voorkom verouderde content of saaie inhoud op de schermen, het doel is immers de aandacht trekken van het publiek. Maar hoe pak je jouw content strategie aan?

Het plannen en uitvoeren van een strategie helpt bij het behalen van zakelijke doelen, zoals het verkopen van producten of het opbouwen van interne communicatie en betrokkenheid. Het hebben van een duidelijke narrowcasting strategie zorgt voor:

  • Een solide basis voor interne communicatie
  • Meer betrokkenheid bij uw schermen
  • Meer verkeer naar uw website of andere eigen kanalen

Stel een doel op

Zonder een strategie wordt jouw verhaal een rommeltje, heb je een grote kans dat je een belangrijk deel van jouw boodschap vergeet en de juiste mensen misloopt… Een doel is de basis van een strategie. Begin dus bij het opstellen van een doel. Wat wil je bereiken met jouw narrowcasting? Dit kan bijvoorbeeld zijn:

  • Het verhogen van webverkeer
  • Meer volgers op social media
  • Het verkopen van meer producten
  • Verbeterde interne communicatie en betrokkenheid
  • Gemakkelijke bewegwijzering of kamerboeking processen
  • Verhogen van de merkbekendheid

Definieer jouw publiek 

Tegenwoordig is alleen een scherm met simpele content over jouw bedrijf niet meer voldoende. Bovendien kan narrowcasting veel sterker worden ingezet. Daarvoor, is het nodig om te weten wie de doelgroep is. Wie is jouw target audience en wat voor informatie willen zij weten? Met behulp van persona’s wordt het schrijven van gerichte content makkelijker. Creëer een persona gebaseerd op :

  • Gedrag en interesses
  • Motiverende factoren 
  • pijnpunten en de behoeften om bijvoorbeeld een ​​aankoop te garanderen. 

Kortom, narrowcasting draait om het aanspreken van jouw doelgroep. Het is dus belangrijk om te weten wie je publiek is en wat hun interesses zijn. Er wordt wel eens gezegd:’’Targeted content is the holy grail of content marketing.’’ Met andere woorden, gepersonaliseerde inhoud gericht op een specifiek persoon is de key voor content marketing.

Schrijf content en plan uitzendtijden 

Narrowcasting is storytelling! Dit betekent ook dat de content en de uitzendtijden relevant moeten zijn voor jouw doelgroep. Misschien varieert jouw publiek wel en heeft elk type publiek net een ander verhaal nodig. Welk type publiek komt langs en wanneer? Bij het schrijven en plannen van de content, stel jezelf de volgende vragen:

  • Wie zijn mijn klanten en hoe zullen ze zich voelen als ze mijn displays zien?
  • Zijn mijn klanten 's ochtends anders dan' s middags?
  • Welke informatie zal op welk moment het meest nuttig en relevant zijn voor mijn publiek?

Bij een ijswinkel zullen er vooral kinderen in het weekend een ijsje komen halen. Terwijl door de weeks juist ouderen langs komen. Of denk aan verschillende tijden. ‘s ochtends zien mensen liever ontbijt en een bakje koffie op een scherm dan het avondeten. 

 

Gebruik interactieve narrowcasting

Waarom alleen video’s en acties promoten als narrowcasting veel meer kan? Maak de content van toegevoegde waarde door bijvoorbeeld CMS, CRM, en andere verschillende processen te koppelen. Daarnaast is het toevoegen van social media en nieuwsfeed eenvoudig. Het publiek en medewerkers zijn dan altijd up to date met social media updates, verschillende roosters en andere planningsprocessen. 

Maar, nog aantrekkelijker is interactieve narrowcasting en biedt veel mogelijkheden voor uw klanten, bezoekers en gasten. Met interactieve narrowcasting heeft het publiek de regie in eigen handen en kan het zelf bepalen wat er bekeken wordt op het scherm.

Trek aandacht! 

Om effectief gebruik te maken van digital signage, is een goede balans van content nodig. Het scherm enkel als verkoopkanaal gebruiken is minder interessant voor de doelgroep. Zo is het laten zien van actualiteiten zoals het weer of het nieuws is een goede manier om de aandacht te trekken. Door actuele gegevens te laten zien zullen ze vaker afstemmen op het scherm. Apps zoals, Webpagina's, RSS feeds, social media worden automatisch bijgewerkt. En, met de zendtijden en afspeellijsten kan je eenvoudig de inhoud afstemmen op het publiek. 

 

 

Op deze manier maak je waardevolle content voor je publiek en zal jouw narrowcasting effectiever zijn. Is jouw organisatie op zoek naar een geschikte narrowcasting oplossing? Met Castit communiceer je op een eenvoudige en professionele manier jouw boodschap aan jouw doelgroep. Of dit nu website informatie, social media feed is, werkroosters, vergaderingen of bedrijfsprestaties zijn, alles is mogelijk. Castit is voor iedereen gemakkelijk te gebruiken en verbindt jouw bedrijf met jouw publiek. Registreer nu of Check it out! https://castit.nl/

 

 

Deel dit artikel

Hoe haal je het meeste uit narrowcasting oplossingen? 5 Tips om meer uit jouw narrowcasting te halen

close