Druk op Enter om te zoeken

responsive showcase mockup min

Allport Netherlands

‘’Een stijging in website bezoeken door een optimale gebruikerservaring en een minimalistisch design.’’

Allport Netherlands 

Allport Netherlands B.V. is een full-service multimodale expediteur en een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Allport heeft een sterk wereldwijd netwerk en een breed scala aan internationale logistieke oplossingen. 

Strategisch gelegen in Rotterdam, Europa's grootste haven, en op steenworp afstand van Rotterdam-The Hague Airport. De logistieke multinational is een joint venture van Allport Cargo Services Ltd, de toonaangevende Britse expeditie en logistieke groep. In 2010 fuseerde Allport met CS Logistics Holdings Ltd, waardoor het netwerk werd uitgebreid tot 5500 medewerkers in meer dan 30 landen over de hele wereld en een geconsolideerde jaaromzet van meer dan een miljard US$. - Allport Netherlands

 

De uitdaging

Het systeem waar de website van Allport op draaide was verouderd en het bijhouden van teksten en foto’s was nagenoeg onmogelijk. Hierdoor was de website traag en was de website niet gericht op gebruikers. Allports was op zoek naar een bedrijf die deze problemen kon oplossen door een geheel nieuwe website aan te leveren.

 

Het proces

Goed luisteren naar de behoeften van onze klant, grondig onderzoek doen naar het webverkeer en concurrentieonderzoek was nodig om zo de best mogelijke online ervaring te creëren

Wij startten met een webverkeer analyse. Daaruit werd geconstateerd dat het verkeer vooral afkomstig was van een mobiel device of tablet. Een tastbare reden om aan te nemen dat het mobile-first-principe belangrijk is bij productontwerp. De nieuwe website werd geoptimaliseerd volgens het mobile first principe. Hierdoor is de website gebruikersgericht en wordt dezelfde content weergeven op elk apparaat.

 

Mobile first principe - Allports Netherlands Website 

De belangrijke aspecten van de nieuwe website waren bovendien de uitstraling en de content: die moest van een hoge kwaliteit zijn. Gecombineerd met de mobile first benadering, werd de inhoud geoptimaliseerd voor alle mobiele apparaten en voor de doelgroep van Allports. Door geoptimaliseerde content is er meer interactie op de website en voelen websitebezoekers zich meer aangesproken. Voor Allports resulteerde dit in meer websitebezoeken. En hoe meer bezoekers er zijn op de website, hoe waarschijnlijker het wordt dat de bezoekers klanten worden. Dat is een directe ‘Return on Investment’.

Het vernieuwde design heeft een duidelijke informatiestructuur door de minimalistische benadering van het design. - Genoeg witruimte zodat de content kan ‘ademen’, effectief beeldmateriaal en een grote leesbare typografie. 

Het vernieuwde minimalistische webdesign.

Een ander probleem dat Allports had met hun website was lange laadtijden door te veel data. Veel gebruikers haken snel af als een website te lang nodig heeft. Om dit te verbeteren hebben wij gekeken hoe wij intelligenter de website kunnen inladen. Hierbij hebben wij Lazy loading toegepast waardoor de laadtijd van de website 10 keer sneller is. Dat gaf direct een beter resultaat.

 

Het resultaat

Het verbeteren van de content en de functionele aspecten droegen bij aan een verbeterde gebruikerservaring. Daarnaast resulteerde de vernieuwde website gelijk in meer website bezoeken. Ook blijven de bezoekers langer op de website en stegen de organische bezoeken. 

De nieuwe website ondersteunt Allports imago wereldwijd. Kortom, de nieuwe website zorgde voor een zeer tevreden klant. 

 

Een optimale gebruikerservaring heeft meer invloed dan u misschien denkt. Heeft u dezelfde uitdaging of heeft u hulp nodig met uw nieuwe website? Neem hier contact met ons op zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden!